2015. augusztus 29., szombat

Meghívás nélkül

Ezen a napon - 2012. augusztus 29-én: Facebook post

Ma azon filóztam, hogy mit jelent a "meghívás"? Eddig úgy éreztem egy lehetőséget, amit köszönettel elfogadhatok, vagy többnyire udvariasan el is utasíthatok. Az eszembe sem jutott, hogy gyakran nincs is lehetőség nemet mondani. Így lassanként azon kapom magam, hogy tetszik nem tetszik, ilyen-olyan csoportok tagja lettem. Ismerős, vagy annak tűnő, vagy teljesen ismeretleneké. Ezt egyre nehezebb tolerálni, még akkor is, ha általában azért van fent az ember egy közösségi oldalon, hogy minél több embert megismerjen. Csakhogy nem biztos, hogy azoknak a csoportoknak a ténykedésével, elveivel én rokon érzelmeket táplálok/táplálnék. Így úgy érzem az lenne a helyes, és elvárható, hogy amiképpen a személyek esetében van megjelölést követő elfogadás vagy visszautasítás lehetősége, úgy a csoportoknál is ennek - eszerint - kellene működnie az újabb tagok toborzásánál. Semmi kedvem arra "ébredni", hogy ilyen-olyan általam nem tisztelt, valamiért nem szimpatikus és így nem kívánt kereskedelmi, irodalmi, politikai, vallási, stb oldalak tagja lettem. Hadd döntse már el mindenki maga, hogy kihez, mihez - és hány csoporthoz - kíván csatlakozni! Ezzel nem a meghívó csoportokat, oldalakat kívántam minősíteni, pusztán a helyzet visszásságára szerettem volna rámutatni.


2012. augusztus 29.